بلور گچساران: مدیر کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ،خطاب به کارشناسان اداری وارزیابی استان گفت:در انتخاب مدیران مدارس باید شایسته سالار وشایسته گزین باشید.
به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی بلورگچساران: روز پنجشنبه 9 اسفندماه کارگاه توجیهی آموزشی سلامت اداری با حضور هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان گچساران، محمد شهبازی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان گچساران، خالویی مسئول استانی ارزیابی عملکرد مدارس و جمعی از کارشناسان ارزیابی مدارس استان در سالن کنفرانس آموزش و پرورش شهرستان گچساران برگزار گردید.
در ابتدای جلسه کارشناسان ارزیابی، به ارایه گزارشهای بازدید از مدارس گچساران و ارزیابی آنها پرداختند.
در ادامه، زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان، یکی از شاخص های نظام اداری مطلوب را، نظام گرا و همسو نگری خواند و گفت: در نگاه سیستمی باید به تمامی اعضا و عناصر و مولفه ها توجه داشت؛ بالاخص در بحث تربیت باید متعادل ومتوازن باشیم.
وی دیگرشاخصهای اداری را کارا، اثر گرا و بهره وری و کیفیت مدار بودن دانست.
زارع پور افزود: عملکردها اینقدر باید شفاف باشد، که جای هیچ شک و شبهه ای به جا نگذارد.
وی در ادامه تصریح کرد:ما باید از مشارکت مردم در اداره مدارس و تربیت فرزندانشان استفاده کنیم؛ ودر انتخاب مدیران مدارس شایسته سالار وشایسته گزین باشیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه مشکل اصلی در کشور ما قانون گریزی و قانون ستیزی است؛ اظهار کرد: با رعایت همین یک کلمه، تمامی مشکلات ما حل خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش در بحث شاخص سلامت اداری سه عامل پیشگیری و نظارت و مقابله را مهم برشمرد و با بیان اینکه یکی از اصول پنجگانه مدیریت، نظارت و بازرسی است؛ به انواع و اقسام نظارت ها اشاره کرد و گفت:نظارت اداری اصلاح گرایانه باشد، نه مچ گیری
وی خاطر نشان کرد:نظارت شما از مدارس باید مثبت نگر باشد و همیشه نیمه خالی لیوان را نباید دید.
وی در پایان به بیان اینکه بازدیدهای کارشناسان باید هدفمند باشد؛ گفت:به سراغ مدارسی بروید،که واقعا مشکل دارند.
در پایان از تعدادی از کارشناسان تقدیر وتشکر شد.











