ویژه خبری

حدود ۷۰ درصد ابتلا به سرطان سینه با تغذیه سالم قابل پیشگیری است

مطالعات انجام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد که ۵۰ تا ۷۰ درصد از سرطان‌های سینه با پیروی از تغذیه سالم قابل پیشگیری است و حتی مرگ و میر را بر اثر این بیماری کاهش می‌دهد؛ بنابراین اینکه چه بخوریم و چه نخوریم تا سرطان سینه نگیریم امر مهمی است که باید در زندگی رعایت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بلور گچساران، مطالعات انجام‌شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد که ۵۰ تا ۷۰ درصد از سرطان‌های سینه با پیروی از تغذیه سالم قابل پیشگیری است و حتی مرگ‌و‌میر را بر اثر این بیماری کاهش می‌دهد. بنابراین اینکه چه بخوریم و چه نخوریم تا سرطان سینه نگیریم، امر مهمی است که باید در زندگی رعایت کنیم. سبک زندگی جدید شاید راحتی‌های زیادی را برای بشر به ارمغان آورده، اما مشکلاتی را هم به همراه دارد که بروز انواع بیماری‌ها یکی از آنهاست. هر‌چه زندگی پیشرفته‌تر می‌شود، استرس و نگرانی هم افزایش می‌یابد.

 

اما در این رهگذر انواع غذاهای آماده و به‌اصطلاح فست‌فود‌ها هم وارد میدان شده‌اند و به کمک شیوع انواع بیماری‌ها آمده‌اند که یکی از آنها سرطان سینه است. سرطان سینه، بیماری منحصربه‌فرد زنان جهان و شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی است و پنج درصد مبتلایان به این بیماری در کشور زیر ۳۰ سال هستند. البته شایع‌ترین سن ابتلا به این بیماری در کشور ۴۵ تا ۵۵‌سالگی است و حدود ۳۴ نفر در هر صد هزار نفر زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چندی پیش به‌ سرعت رشد سرطان سینه در کشور اشاره کرده و گفته بود: حدود ۲۰ درصد مبتلایان به سرطان سینه سابقه فامیلی دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!