به گزارش پایگاه خبری بلور گچساران، تعزیه سنتی شهادت امام حسین (ع) در شهرستان لنده با حضور پرشور عاشقان حسینی برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده در آغاز این آیین عاشورایی گفت: این تعزیه با قدمتی حدود یکصد و سی سال، هر ساله، میزبان تعداد زیادی از عزاداران حسینی می باشد.
«اسماعیل زارعی» با اشاره به ثبت ملی این آیین نمایشی تصریح کرد: این تعزیه اولین بار در سطح استان در این شهرستان و با حضور تعداد زیادی از هنرمندان تعزیه خوان برگزار شد.
وی هنر را یکی از بهترین ابزار جهت انتقال مفاهیم عاشورایی و مصائب اهل البیت (ع) به نسل کنونی دانست، که هنرمندان شهرستان لنده، در این زمینه توانستند با انتقال مفاهیم عاشورایی در سطح ملی این رسالت را به خوبی ادا کنند .





