کهگیلویه و بویراحمد

شناسایی ۲۵۰ زوج ناباور در لنده/عزم راسخ ادارات برای حمایت از فرزندآوری و ناباوری/رئیس دادگستری: جامع‌ترین قانون کشور متعلق به جوانی جمعیت است

اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان لنده با حضور امام‌جمعه، فرماندار و اعضای شورای اداری این شهرستان در سالن جلسات فرماندارلنده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بلور گچساران: اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان لنده با حضور امام‌جمعه، فرماندار و اعضای شورای اداری این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری لنده برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امام‌جمعه شهرستان لنده با تبریک دهه کرامت گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت بحث حضور کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان‌های مختلف استان به‌خصوص شهرستان لنده است.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: همه ادارات و نهادها در خصوص حضور کاروان زیر سایه خورشید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و جشن بزرگ روز دختر نیز روز ۷ اردیبهشت در مصلی نمازجمعه برگزار خواهدشد.

در ادامه نیز جلال دانش با اشاره به اهمیت قرارگاه جوانی جمعیت گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردی‌های امروز کشور بحث جوانی جمعیت در کشور است که این مهم باید در دستور کار جدی همه دستگاه‌ها و ادارات مختلف باشد.

وی افزود: بانک‌ها در حال واگذاری تسهیلات فرزندآوری هستند و مشکلی از بابت واگذاری نداریم و شروع پرداخت تسهیلات از هفته گذشته در سطح شهرستان آغاز شده است.

فرماندار شهرستان لنده گفت: پیری جمعیت یکی از چالش‌های اساسی است که این مهم در تمامی کشورهای جهان به‌عنوان یک آسیب جدی مورد پیگرد است.

در ادامه نیز رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: در طرح پایش و غربالگری که از جامعه هدف در حوزه بهداشت و درمان در سطح شهرستان لنده صورت‌گرفته است بیش از ۲۵۰ زوج نابارور در سطح شهرستان لنده و جود دارد.

وی افزود: سالانه معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تسهیلاتی به تعدادی از زوجین نابارور در سطح شهرستان‌ها پرداخت می‌کند که به علت تعداد زیاد این زوج‌ها امکان واگذاری تسهیلات به همه این افراد در سطح استان وجود ندارد.

فریبرز یاوریان گفت: در سال‌های گذشته بیمه سلامت بخش ناچیزی از هزینه‌های درمانی زوجین نابارور را تأمین می‌کرد؛ ولی در دولت سیزدهم تمام هزینه‌های مربوط به ناباروری را بیمه سلامت متقبل شده است.

در ادامه نیز آخش بخشدار موگرمون گفت: یکی از دلیل مهم ناباروری این است که بحث هزینه‌های سرسام‌آوری است که همین مسئله باعث شده است تا روند درمانی بیشتر زوجین با چالش مواجه شود.

وی افزود: بزرگ‌ترین تهدیدی که امروز نه‌تنها ایران بلکه خیلی از جوامع پیشرفته را با آن مواجه کرده است همین افزایش میزان ناباروری است.

بخشدار موگرمون گفت: ۴ مؤلفه اصلی در افزایش پیری جمعیت تأثیر دارد که تأخیر در باوری، ناباروری، سقط‌جنین و ازدواج چهار فرایند اصلی است.

وی تأکید کرد: بیش از٧٠٠هزار سقط‌جنین در سال در کشور به‌خودی‌خود یک تهدید جدی است که باید جلوی این اقدام واقعاً گرفته شود.

انجام راه و شهرسازی شهرستان لنده گفت: در بحث جوانی جمعیت به افرادی که دارای ۳ فرزند به بالا باشند فاقد زمین و مسکن باشند٢٠٠متر زمین به آنان اهدا می‌شود.

وی تأکید کرد: در خصوص والدین دارای ۲ یا ۳ قل یا چندقلویی نیز تسهیلات ویژه‌ای علاوه بر زمین به آنان اهدا خواهد شد.

انجام خاطرنشان کرد: کسانی که دارای چند فرزندی است که یکبار از خدمات دولتی در حوزه مسکن استفاده کرده باشند می‌توانند دوباره از خدمات دولتی برای مسکن استفاده کنند.

سرهنگ رضایی جانشین ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: صندوق ذخیره بسیجیان در بحث حنایت از خانواده‌های بسیج و ناباور نیز در دستور کار دارد.

وی افزود: متأسّفانه بیشتر خانواده‌های بارور نیز اقدام به پیشگیری می‌کنند که یک اقدام کاملاً مهم است.

رضایی اظهار کرد: در اکثر پایگاه‌های مقاومت خواهران جشن‌های دهه کرامت در حال برگزاری است.

رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: مدیری که محل کارش در یک شهرستان است و منزلش در یک شهر دیگر است نمی‌تواند کارگشایی داشته باشد.

وی گفت: رمز موفقیت اجرای طرح‌های جوانی جمعیت اجرای دستورالعمل‌های این قانون است که اگر به‌درستی اجرا شود شاهد توجه ویژه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام انصاری تأکید کرد: بیش از ٢۴ اداره ملزم به اجرای صریح قانون جوانی جمعیت هستند که اگر ادارات ما قانون را بلد باشند و دستورالعمل‌های آن را اجرایی کنند شاهد این همه چالش نیستیم.

وی گفت: اگر قانون جوانی جمعیت اجرایی شود خود مردم نسبت به این مهم تشویق و ترغیب خواهند شد.

رئیس دادگستری لنده گفت: قانون جوانی جمعیت یکی از قوانین جامع است که می‌تواند روند اجرایی آن اجرایی شود.

انصاری تأکید کرد: دغدغه دولت برای رفع مشکلات مردم ارزشمند است؛ ولی اگر این مهم در پروسه اجرایی وارد شود قابل‌تحسین است.

وی در ادامه نیز گفت: در بحث نماز در ادارات یک مسئله مهم است که همه ادارات ملزم به برپایی نماز هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!