ویژه خبری

مقاومت سوم خرداد یا سازش بیست و سوم تیر؟

 

پایگاه خبری،تحلیلی بلورگچساران: در حافظه تاریخی یک ملت ، لحظات و تصاویری همواره ماندگارند که با عبور از رنج ها و ملالت ها حاصل شده باشند. کهنه نمی شوند حتی با تغییر نسل ها و نشستن گرد گذر سالها . لحظات و تصاویری که مرور آنها غرور آفرین و امید بخش است و با هیچ ابزار تبلیغاتی نمی توان آنها را کمرنگ کرد و یا از اهمیتشان کاست . بدون شک سوم خرداد و یادآوری آزادسازی خرمشهر و شنیدن صوت «شنوندگان عزیز خونین شهر، شهر خون آزاد شد» یکی از این تصاویر ماندگار است. سوم خرداد بعد از آن درتاریخ ما جاودان شد که حس خودباوری و روحیه «ما می‌توانیم» ، غیر ممکن ها را ممکن کرد و به توفیق الهی با نثار خون شهیدان و پشتوانه رهبری هشیار، منجر به آزادسازی خرمشهر شد. سوم خرداد تبدیل شد به یک واقعیت تاریخی و میراثی گرانبها برای نسل هایی که جنگ و امام (ره) را ندیدند اما همواره با آن زنده اند و زندگی می کنند. زنده اند به سوم خرداد هایی که نه فقط متعلق به نسلی است که بر فراز گلدسته های مسجد جامع خرمشهر، طنین «الله اکبر» سر داد، بلکه سوم خرداد تبدیل شده است به عنصر اصلی پیروزی‌ها در رگهای مقاومت ملت ایران برای آزادسازی خرمشهر ها ، برای همه دوران‌ها در مقابل تهدیدها و تحریم ها. اکنون برای نسل چهارمی‌های انقلاب ، سوم خرداد تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک هویت جاری و ساری است، هنوز هم غرور آفرین و امید بخش است از آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد 61 تا ساقط کردن پهپاد افسانه‌ای ارتش ایالات متحده در سی و یکم خرداد 98 . شاید نامگذاری سامانه « دفاع موشکی سوم خرداد» که پهپاد نامرئی ارتش آمریکا را نابود کرد تا قبل از این، اینقدر قابل توجه و جذاب نبود اما اکنون در مقابل جریان غربگرایی که همواره در پی سازش یا تسلیم است ثابت می کند که تنها راه شکست دشمنان توجه به پیروزی سوم خردادی است. پیروزی که از آزادسازی خرمشهر تا کنون ، با تزریق روحیه «مقاومت» و «ما می‌توانیم» منجر به فتح خرمشهر های دیگری شده است . روحیه ای که این باور را به مردم ما و حتی منطقه داده است که با مقاومت و ایستادگی می توان در برابر ابرقدرت‌ها ایستاد و آنها را وادار به عقب نشینی کرد. اما در مقابل سوم خرداد های فاتح و غرورآفرین باید به بیست و سوم‌های تیری اشاره کرد که بر جان صنعت هسته ای نشست و تلخی زهرجام ( برنامه جامع اقدام مشترک، موسوم به برجام) را به ملت ایران چشاند. چگونه تفکر سوم خردادی ، خرمشهرها را پیشکش ملت ایران می‌کند و تفکر سازش موجب پذیرش توافق تحقیرآمیز برجام بیست و سوم تیر می‌شود؟ توافقی که خسارت محض بود و هیچ عایدی برای مردم ایران نداشت جز، نگاه به غرب، رکود اقتصادی، تورم و گرانی . اما متاسفانه در هنوز به همان پاشنه می‌گردد و عده‌ای در دولت تمایل دارند با معطوف کردن دوباره امکانات و ظرفیت‌ ها به سامانه حمایت از مبادلات تجاری موسوم به INSTEX و اعتماد به گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF ، مجددا کشور را در برزخی دیگر قرار دهند و فرصت ها را یکی پس از دیگری تباه کنند. ضمن آنکه مبادلات مالی در کانال ویژه اروپایی ها می‌ تواند اشراف اروپا را بر مبادلات تجاری ایران به همراه آورد و پذیرش شرایط FATF این خطر را در پی دارد که همه تبادلات پولی و بانکی ما را در کنترل و تحریم آمریکا در آورد.

بدون شک نسخه مقاومت و اتکاء به ظرفیت های داخلی قابلیت آن را دارد که کشور را از معضلهای کنونی نجات دهد و نوید بخش پیروزی‌های سوم خردادی دیگری و فتح خرمشهر های پیش رو باشد.

نویسنده: سید رضا افشین‌پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!