کهگیلویه و بویراحمد

آبشار یاسوج جولانگاه اراذل و اوباش؛ آژیر قرمز در آبشار یاسوج به صدا درآمد

حضور اراذل و اوباش در مهمترین تفرجگاه شهر یاسوج و ایجاد رعب و وحشت و عربده کشی در این تفرجگاه باعث به صدا درآمدن آژیر قرمز در آبشار یاسوج شده است.

به گزارش پایگاه خبری بلور گچساران، آبشار یاسوج را باید امروز یکی از مهم‌ترین و زیباترین مکان‌های گردشگری پایتخت طبیعت ایران دانسته، پایتخت طبیعتی که قریب هشتاد درصد گردشگران و مسافران برای لذت بردن از این مواهب طبیعی به آن سفر می‌کنند و دوست دارند چند صباحی در مناطق بکر آن همچون آبشار یاسوج تنگ گنجه‌ای، تنگ مهریان آبشار تنگ تامرادی، روستاهای کریک و دیگر مناطق آن سیر و سیاحت کنند.

یاسوج را امن نگه داریم

یاسوج هر چند که در دوران کهن گذشته از واژه منحوس محرومیت صدمات زیادی دیده است اما امروزه به دلیل معرفی این جاذبه‌ها نامش بر سر زبان‌ها افتاده و جاذبه‌های زیبای خدادادی و طبیعی‌اش، همه را محو خودکرده است، اما …

باید دانست پیشرفت، توسعه و نشان دادن این ظرفیت‌ها، مستلزم امنیت پایدار در این شهر است، هرچند که این استان به دلایل داشتن بافتی عشیره‌ای و سنتی، امنیت در این شهر همیشه پایدار بوده و همه آن را سرآمد دانسته آند، اما در چند برهه اخیر به دلیل برخی مشکلات درون اجتماعی که بعضاً به‌ واسطه جوانی و غرور برخی نوجوانان و جوانان رخ می‌دهد، این امنیت کمی خدشه‌دار شده است.

آژیر قرمز در آبشار یاسوج به صدا درآمد

 

باید بدانیم با وجود اینکه آبشار یاسوج مکان معروفی است و گردشگران از شهرهای مختلفی به این نقطه از شهر یاسوج پناه می‌آورند تا ساعتی را در کنار خانواده از هوای دل‌انگیز آبشار لذت ببرند، اما همیشه مکان امنی برای خانواده‌ها محسوب نمی‌شود.

کافه هایی که مکان عربده کشی شده اند

متأسفانه وجود بیش‌ از اندازه باغات غیرمجاز احداث‌ شده در این تفرجگاه و رعایت نکردن شئونات اسلامی و عرفی در این باغات تفریحی باعث شده که بیشتر مراجعات برای قلیان کشیدن، استفاده از مواد مخدر یا مشروبات الکلی در خفا یا در انظار مردم، به این مکانها باشد که موجبات ناامنی و ترویج استفاده از این مواد را در این تفرجگاه ایجاد کرده است.

خیلی از خانواده‌ها از وضعیت آبشار نگران‌اند و این ترس رادارند که فرزندانشان برای تفریح به چنین مکان‌هایی بیایند و چیزهایی ببینند که بعداً تأثیر منفی روی آن‌ها بگذارد.

آبشار یاسوج جولانگاه اراذل و اوباش؛

دیدن مشروبات الکی، سرو این مشروبات به‌صورت علنی در این تفرجگاه و نا امنی و عربده‌کشی عده‌ای اراذل و اوباش که امنیت جامعه را نشانه گرفته‌اند، همگی دیده‌هایی است که برخی از شهروندان از آن ابراز نگرانی می‌کنند و ترس دارند که به این تفرجگاه بروند و به گفته‌ای برخی امروز این تفرجگاه مهم و زیبا، مامن اراذل و اوباش شده است.

 

آژیر قرمز در آبشار یاسوج به صدا درآمد

در روزهای اخیر در صدر اخبار رسانه‌ای استانی و حتی کشوری و بعضاً بیگانه درگیری منجر به شهادت یک مرزبان و زخمی شدن یک آمر به معروف مخابره شده، دو حادثه ناگواری که باعث شده در چند روز گذشته آژیر خطر دراین تفرجگاه به صدا درآید و مسئولان برای بهبود امنیت آن دست‌ به‌ کار شوند.

شهادت حافظ امنیت به دست اراذل و اوباش

ساعت ۲۴ شنبه‌ شب همین هفته نیز عده‌ای از اراذل‌ و اوباش در این پارک ایجاد مزاحمت کرده و با درگیری شدید با نیروهای نظامی درنهایت یک مرزبان هرمزگانی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد.

بامداد روز چهارشنبه نیز هم گزارشی از مجروحیت یکی از نیروهای آمر به معروف در پارک آبشار یاسوج دریافت شده است، مسئله ای که باعث حساس شدن نیروهای امنیتی و حتی مسئولان قضایی قرارگرفته و به دنبال ساماندهی و ایجاد امنیت پایدار در این تفرجگاه هستند.

لزوم اقدام ضربتی علیه اراذل و اوباش

در همین راستا برخی از مسئولان استانی معتقد هستند که امنیت بیشتر در آبشار یاسوج  ضرورت دارد و به‌ راحتی برخی از افراد در این محل منکر انجام می‌دهند و با تذکر دیگر نمی‌توان کاری از پیش برد و نیاز است متولیان امر به موضوع ورود جدی داشته باشند.

حتی بعضاً در برخی از طرح‌های امنیت در این پارک‌ها شاهد کشف مواد مخدر، مشروبات الکلی، موارد آسیب زننده و حتی سلاح‌های سرد و گرم بوده‌ایم، حال مردم و شهروندان و مسافران از مدعی‌العموم و مسئولان نظامی و انتظامی انتظار دارند که هرچه سریع‌تر به این مسئله ورود جدی داشته باشند و این تفرجگاه زیبا را از لوث این اراذل پاک‌سازی کنند.

حتی شهروندان خواهان ساماندهی کافه‌ها و باغات این تفرجگاه هستند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر این باغات و کافه‌ها نیز ساماندهی شوند و با مخلان امنیت و کسانی که به‌راحتی در این باغات منکر انجام می‌دهند برخورد قانونی و محکم صورت گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!